Dodáváme homologované sportovní sedadla COBRA, včetně verzí pro historická vozidla. Velkou nabídku spoilerů, křídel a dalšího tuningového sortimentu naleznete na http://www.spoilercentrum.cz/. Chiptuner.cz ... be green, be E85 Vyrábíme TUNING samolepky na přání z atypických fólií za skvělé ceny.
 
 
Nevyhazujte peníze z okna a sjednejte si výhodné povinné ručení na ePojisteni.cz.
Chcete vyšší výkon, nižší spotřebu a k tomu ještě ušetřit za výměny vzduchového filtru? Používejte filtr K&N!
Volkswagen Golf G60 Rallye
V březnu 1989 se Volkswagen pustil do výroby homologační série golfu, aby se mohl zapojit do závodů rallye na mezinárodní úrovní. Potřeba bylo pět tisíc kousků, což při tehdejší ceně kolem 50 tisíc marek nebyla žádná legrace. Golf G60 Rallye měl naštěstí dost pádných argumentů, aby svou cenovku alespoň zčásti ospravedlnil. Řadový čtyřválec s dvojicí ventilů na každý válec disponoval objemem 1.763 ccm, ze kterých pod tlakem spirálového turbodmychadla dostával výkon 160 koňských sil. Tak tomu bylo v sériovém provedení.

Závodní speciály uměly mnohem, mnohem víc a není žádným tajemstvím, že i produkční vozy na tom byly obdobně. Homologační speciál měl aspoň tentýž pohon všech kol Syncro, širší rozchod, nafouknutou karosérii a jedním z jeho rozpoznávacích prvků byly hranaté čelní světlomety. Ačkoliv se auto vyrábělo v separovaném belgickém závodě, traduje se, že se přes kanál dostalo jen asi sto kusů s volantem na pravé straně. Pokud byste snad po golfu G60 Rallye zatoužili, připravte si minimálně tři sta tisíc, abyste měli šanci narazit na ucházející kousek.

Volkswagen Golf A59
Roku 1993 na konci dubna spatřily světlo světa dvě hodně brutální varianty golfu. Vizuálem vycházely z třetí generace lidového vozu pro masy, ale po technické stránce byly natolik unikátní, že byly ve finále pro automobilku příliš drahé, aby je přivedlo k sériovému životu. Vždyť už výroba obou prototypů probíhala smluvně v dílnách dealera Schmidt. Původní plán zněl na produkci 2.500 exemplářů s cenovkou cca 80 tisíc marek, ale už během testů (údajně stačil najet přes dvacet tisíc ostrých kilometrů) probíhajících na Severní smyčce a přilehlém okolí okruhu Nürburgring se ukázalo příliš nákladné.

Stran optiky by to nebylo tak zlé. Baculaté blatníky, širší nárazníky, jiná kapota, to by se dalo ještě akceptovat a možná právě proto vznikly rovnou tři kompletní body-kity. Ale zbytek auta byl po technické stránce až příliš odlišný. Dvoulitrový čtyřválec dostal do vínku elektronické vstřikování Bosch, dvouvačkové rozvody a turbo. Očekávaný výsledek na sebe nenechal dlouho čekat a pětkrát uložený klikový hřídel pouštěl do světa maximum 275 koní v šesti tisících a 367 Nm při 3.500 rpm. Takový nápor by přední náprava sotva využila, takže přispěchal na pomoc pohon všech kol Syncro včetně šestistupňové manuálně řazené převodovky. Proto bylo jiné i zavěšení kol včetně kotoučových brzd ve všech rozích schovaných za disky LM rozměru 8Jx16“ nazutých v pneumatikách 225/50 ZR16.

Rozvor 2.475 mm přikrývala již zmíněná roztažená karosérie s výslednými rozměry 4.020 mm délky, 1.770 mm šířky a 1.400 mm výšky. Nechyběly ani přídavné spoilery, bílé blinkry nebo větší logo na zadních dveřích. Kabinu pak vylepšila kožená sedala a trojramenný sportovní volant. Výsledná pohotovostní hmotnost 1.373 kilogramů nebyla úplně nejnižší, ale i tak byl Golf A59 díky bohatému výkonu schopný lehce dosáhnout nejvyšší maximální rychlosti 250 km/h.
22.5.2012|rubrika historie|cizaa
něco málo fotošek k článku
Get Adobe Flash player
další tématicky příbuzné výplody