Dodáváme homologované sportovní sedadla COBRA, včetně verzí pro historická vozidla. Velkou nabídku spoilerů, křídel a dalšího tuningového sortimentu naleznete na http://www.spoilercentrum.cz/. Chiptuner.cz přestavba vozů na E85 Vyrábíme TUNING samolepky na přání z atypických fólií za skvělé ceny.
 
 
Nevyhazujte peníze z okna a sjednejte si výhodné povinné ručení na ePojisteni.cz.
Chcete vyšší výkon, nižší spotřebu a k tomu ještě ušetřit za výměny vzduchového filtru? Používejte filtr K&N!
Nedávno jsme nakousli zajímavé téma přemotorovaných nákupních tašek. Do tohoto konceptu Nissan Micra R zapadá jako žádné jiné a navzdory tomu, že s rokem narození 2005 není žádnou horkou novinkou, určitě si zaslouží smést ze svého povrchu vrstvu prachu a odhalit jeho tajemství… Britské zastoupení Nissan mělo s Microu R velké plány, stěžejním bodem pro ni bylo ukázat automobilku v trochu jiném, netradičním světle. Ve spolupráci se soukromou firmou Ray Mallock Ltd. (toho času připravovala závodní speciály Primera pro BTCC) tak vznikla jedna z nejvíce zběsilých nákupních tašek jednadvacátého století.

Konstrukce nissanu Micra R není vůbec jednoduchá. Původní koncepce byla zcela přepracována a se sériovým modelem Micra mělo „erko“ společnou jen siluetu karosérie. Namísto zadních sedadel se pod průhledný kryt nastěhoval dvoulitrový čtyřválec upravený pro okruhy, takže podával dostatečný výkon 265 koňských sil a šestistupňová sekvence Hewland je posílala rovnou na zadní kola. Protože byla hnací jednotka převzata z okruhových podmínek, byla v nízkých otáčkách totálně nepoužitelná. Potřebuje alespoň 5.000 rpm, aby se výrazně projevila, jenomže než to vůbec stačíte postřehnout, jste v osmi tisících otáčkách a je čas na další kvalt.

Asi netřeba zmiňovat, že při hmotnosti rovných 1.000 kg se dynamice svezení vyrovná jen máloco. Protože se motor vyskytl za předními anatomy, bylo potřeba doladit rozložení hmotnosti, což zajistila bezpečnostní palivová nádrž a soustava chladičů pod přední kapotou. Podvozek jako takový daroval model Almera, ale jen sotva byste napočítali deset komponent společných se sériovou výrobou. Závodní pružení, stabilizátory, tuhé silentbloky, původní jsou tedy snad jen ramena. Posádku samo sebou chrání integrovaný rám, jehož pomocné příčky vyztužily i zbytek karosérie o nějakých 30 procent.

Po ergonomické stránce je na tom kabina prachbídně, protože hlavní slovo evidentně měla nezbytná praktičnost. Ostatně v kterém jiném autě byste našli řídící jednotku mezi sedadly. Bohatě dimenzované jsou také brzdy sestavené z kombinace odvrtávaných 350mm kotoučů vpředu a 330mm kotoučů vzadu. To kdyby něco. Jenže ono nic! Nissan Micra R místo vyhřívání na výslunní hřeje místo v garážích britského importéra. Škoda…
2.4.2012|rubrika představujeme|cizaa
něco málo fotošek k článku
Get Adobe Flash player
další tématicky příbuzné výplody